Saç Ekimi Merkezi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli

Saç Ekimi Merkezi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

FUE saç ekimi operasyonu, son yıllarda erkekler tarafından belki de en çok tercih edilen Medikal Estetik işlemidir. Günümüzde görselliğin ve sosyal medyanın önemi göz önüne alındığında bu işlemin gittikçe popülerleşmesini beklenmedik değildir. Saç ekimi sektörün büyümesi ve talebin artması, bu talebi karşılayacak personelin internet ortamında yanlış unvan ve bilgiler vererek hastaların yanıltarak karşılarına çıkmasına sebep olmaktadır. Ne yazık ki bu işlemi saç ekim koordinatörü, saç ekim uzmanı gibi  ünvanlarla kendilerini  doktor gibi gösteren kişiler tarafından yürütülen kliniklerin sayısı, bünyesinde hekim bulunduran kliniklerin sayısından kat kat fazladır. Bu kişilerden bazıları aslında medikal kökenli olmadığı gibi, diğer kısmında bu işlemi yapmaya yetkileri yoktur,  sadece doktor kontrolünde ve sorumluluğunda yardımcı personel olarak çalışmaları gerekmektedir.

Safir saç ekimi işlemi yapan binlerce klinik içinden kendiniz için doğru olanı seçmek geriye kalan ömrünüzde her aynaya baktığınızda yaşayacağınız pişmanlığın önüne geçecektir.

Saç ekim merkezi seçiminde en önemli kriterleri sizlere yol gösterebilmek adına açıklıyoruz;

• Doktorunuz kim bilin?

Ulaştığınız kliniğin Web sayfasında, operasyonunuza girecek olan doktorunuzun (Saç Ekim Cerrahı) bilgileri mevcut mu? Mezun olduğu tıp fakültesini CV’sinde belirttiğinden emin olun.  Sitede doktorlar ilgili bir bilgi yok  ise bu merkezlerden kesin uzak durunuz. Sizi ömür boyu etkileyecek bir işlemde başınıza kimin işlem yapacağını öğrenmeye hakkınız var. Ayrıca işleminize girecek doktorun hangi aşamalarında tamamen işlemi yapacağını, bir günde kaç hasta aldığını öğrenin. Unutmayın Saç ekim operasyonu uzun süren bir işlem olup (6-8 saat), bir doktorun size muayene, planlama, saç çizgisi, operasyon için vakit ayırması başka bir günde en fazla 1-2 hasta anlamına gelir.

• İşlemin yapılacağı merkezi sorun

Türkiye’de bu işlemi sadece Sağlık Bakanlığı tarafından izin verilen Hastane, Tıp Merkezi ya da Doktor  polikliniklerinde yaptırabilirsiniz. Öncelikle işlemin yapılacağı yerin adresini öğrenin, apartman dairesi, rezidans, villa gibi yerler verildi ise, bu adreslerin Türkiye sağlık bakanlığı tarafından verilen izin belgelerini isteyin. Eğer bu koşulları sağlamayan , izinleri alınmamış, bir yerde operasyona alınıyorsanız acil bir durum geliştiği zaman, size gerekli müdahale edilecek  ekipman ve tıbbi beceride ve ekip bulunmayacaktır.

Unutmayın ki, önemli olan her şey yolunda gittiği zaman değil, özellikle bu tarz cerrahi bir işlemde sorun olduğu zaman bunu organize edecek profesyonellikle müdahele edebilmektir.

• Size özel planlamanın detaylarını sorun

Saç ekim işleminin temel noktası doğru planlamadır. Doğru ve doğal bir görünüm için, kliniklere başvuruda bulunduğunuz zaman size doğru bir tedavi planı vermelerini bekleyin. Bu tedavi planlarında dikkat edilmesi gereken noktalar ise; Donör kapasitesinin durumuna göre kaç graft alınabileceği, Saç çizgisi, Ön Bölge, Orta saç bölgesi, ve tepeye kaç graft ekilebileceğinin, doktorun Cm2 başına planlamasına göre doğru veriyle size sunulmasıdır. FUE saç ekimi kliniklerinde genel olarak varsayımlarla hastalara bilgi verildiğini düşünürsek, basit geometrik hesaplarla, Cm2’ye ekilmesi gereken saç miktarı ve gereken greft sayısının hesaplanması kliniğin işlemi ne kadar ciddiye aldığının bir göstergesi olacaktır. Ayrıca saç ekim merkezinin sizin sağlık durumunuzu, hastalık geçmişinizi, kullandığınız ilaçları önemsemesi de, doğru yerde olduğunuzun göstergesidir.

• Sosyal Medya, Öncesi ve Sonrası fotoğrafları

Sosyal medya ve internetin gelişmesi,  FUE saç ekimi kliniklerinin kendi hastalarının fotoğraflarını klinik seçme aşamasındaki kişilere kolayca sunmasına olanak sağlamıştır. Bu aşamada işlem öncesi ve sonrası fotoğraflar bir çok kişinin kararını direkt olarak etkilemektedir. Bu fotoğraflara bakarak seçim yaparken, fotoğraflarla oynanmamış olmasına ve kaliteli çekimler yapılmış olmasına dikkat etmek gerekir, aksi takdirde hayallerinizdekinden farklı bir sonuçla karşılaşmanız çok olasıdır.

• Yorumlar ve Sosyal Medya Takipçi sayıları

Sosyal medyada takipçi sayıları parayla alınabilecek sanal sayılar olduğu için, daha yüksek takipçi sayısı  daha iyi anlamına gelmemektedir. Bu sizi yanlış yönlendirmesin. Ayrıca çeşitli platformlarda bulunan yorumlarda sizi ikna etmek için yazılmış yorumlar olabilir. Yine de sizden önceki kişilerin deneyimleri çok önemlidir, bu sebeple internette çeşitli alanlarda hasta deneyimi ya da şikayetlerini dikkatlice inceleyerek karar vermek en akıllıcasıdır.

• Kullanılacak yöntem ve Ağrı

Dünyada kabul edilmiş sadece 2 adet Saç Alım methodu ( FUE ve FUT), 2 farklı saç ekim methodu ( Manuel veya DHI) bulunmaktadır. Bunların dışında klinikler hasta çekmek için çeşitli terimler yaratmakta ve bunlar internette hızlıca viral olup bir süre sonunda hastalar tarafından en iyi yöntem olarak benimsenmektedirler. Bugün FUE saç ekimi ile internette arama yapsanız, Ağrısız saç ekimi, Acısız saç ekimi, ICE FUE, Golden FUE gibi dünyada ve litaretürde olmayan işlemlerin sıkça geçtiğini görürsünüz. Seçmeyi düşündüğünüz kliniğin size bunları vaat etmesi bile kliniğin hasta odaklı olmadığını size kolaylıkla gösterecektir.

Hiçbir doktor hastasının ağrı çekmesini istemez. Ne yazık ki şu anda safir saç ekimi işlemi öncesini lokal anestezi esnasında ağrı çekilmesini önleyecek bir teknik yoktur. Yine bir pazarlama aracı olarak iğne kullanmadan cilt altına basınçla lokal anestezi uygulayan teknolojiler son yıllarda ağrısız anestezi olarak pazarlanmaktadır. Lokal anestezideki ağrının nedeni iğneden daha çok kullanılan ilaçlardır. Bu sebeple nasıl uygularsanız uygulayın hastalar kendi ağrı eşiklerine göre bir miktar ağrı mutlaka çeker. Size bunun için söz veren kliniklerin samimiyetsiz olduğunu unutmayın.

• Sürekli Eğitim

Doktorunuz katıldığı eğitim, sertifikaları sorun ve güncel olanları gönderilmesini talep edin. Bu doktorunuzun gelişmeleri takip ettiği ve kendini geliştirdiğini gösterir.

• Operasyon Detayları

Safir saç ekim operasyonunuz doğru yapılacak mı? Anlamanın en iyi yolu, saç ekim merkezinin kalite standartlarını takip etmek açısından her detayı kaydettiğinden emin olun. Operasyon aşamalarının nsıl gözlemlendiği, ve kalite kontrol mekanizmalarının nasıl işlediği çok önemlidir. Donor bölgesinden alınan saçların hangi oranda başarılı alındığı, kabul edilebilir kırık oranları, alınan graftlerin saklanması, ekim sırasında doğal bir sonuç için tekli, multiple saç kökü graft seçimi gibi detaylar, medikal anlamda kliniğin FUE saç ekimi operasyonuna ne kadar hakim olduğunu gösterecektir.

• Operasyon öncesi ve sonrası ilaçlar

Saç ekim merkezi size öncesinden ve sonrasında herhangi bir medikal ilaç önerdi mi? Sizi sadece bir cerrahi hastası olarak değerlendirmeyip, saç kaybı için tamamlayıcı tedaviler hakkında sizi bilgilendirdi mi? Unutmayın ki saç kaybınızı bir bütün olarak ele alan klinikler sizi istediğiniz sonuca oluşturacaktır.

• Başarısızlık durumunda revizyon ve tekrar saç ekim operasyon hakkı?

Her ne kadar tüm klinikler sizlere en iyi hizmeti vereceğini düşünse de, sonuçların görülmesi 1-2 yıl kadar sürebilir. Post-op bakım süreci, dolaşım bozuklukları, ileri derecede dökülme, güvenli donör alanı dışından saç alımının ekim bölgesine transferi, sigara gibi  multi-faktöryel  nedenler, etrafınızda sıkça duyduğunuz başarısız sonuçlara sebep verebilmektedir. Peki her şeye uymanıza rağmen, klinik tarafından istenilen tüm süreçleri yerine getirmenize rağmen saçlarınız çıkmadı mı? Bu durumda sizin yanınızda duracak ve gerektiğinde sizi revizyona alacak bir klinik bulmanız yararınıza olacaktır.

Smile Hair Transplant Clinic Istanbul has 4.91 out of 5 stars 4431 Reviews on ProvenExpert.com