Operasyondan Önce

Saç Ekimi Operasyonu Öncesi Bilmeniz Gerekenler

Saç ekimi yaptırmadan önce ne yapılmalı sorusu birçok saç ekim adayının aklına takılan sorulardan bir tanesidir. Daha önce saç ekimi operasyonu geçirmeyen kişilerin bu bilinmezlik karşısında endişeli olmaları tamamen doğaldır.

Smile Hair Clinic tüm bu endişeleri ortadan kaldırmak için size “işlem öncesi kılavuzu” hazırladı. Gireceğiniz bütün süreçler hakkında bilgi sahibi olmanız sizi rahatlatırken saç ekim operasyonun kusursuz geçmesini sağlayacaktır.

Profesyonel Bir Klinik Seçin

Dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan bir tanesi saç ekimi için güvenilir ve profesyonel bir klinik bulmaktır. Bu nedenle başarılı bir saç ekimi operasyonu olmak için en iyi klinikleri araştırmanızda fayda var.

Klinikleri Sosyal Medyadan Takip Edin

Klinik hakkında gerekli bilgilere sahip olmak için kliniklerin genellikle hastalarını ve deneyimlerini gösteren sosyal medya hesaplarını takibe almak size klinik ve saç ekimindeki başarısı hakkında genel bir bilgi verecektir.

Ama bunu yaparken hesabın gerçek hasta deneyimlerine dayanıyor olmasından emin olmanızda fayda var. Ayrıca, sosyal medyadaki paylaşımların yorumlarını da okumayı unutmayın.

Bu konuda, Türkiye’nin önde gelen kliniklerinden biri olan Smile Hair Clinic’in tamamen gerçek hasta deneyimlerine dayanan sosyal medya hesaplarını güvenle referans alabilir ve yüzlerce başarılı saç ekim sonuçlarını inceleyebilirsiniz.

Kliniğin Doktorlarını Araştırın

Kliniğin doktorları hakkında araştırma yapmak ve CV’lerini incelemek saç ekimi yaptıracağınız klinikle ilgili kararınızı vermekte yardımcı olacaktır.

Güvenilir bir klinik size profesyonel bir tedavi, doktorlarla etkili iletişim ve tedavi sonunda mümkün olan en iyi sonucu alma konusunda size önemli ölçüde yardımcı olacağını unutmayınız.

Operasyon Öncesi Saçımı Tıraş Etmeli miyim?

Yapılacak  saç ekim işlemine bağlı olarak saçlarını tıraş etmek iyi bir fikir olmayabilir. İşlem öncesi saç planlamınızı yapmak ve cerrahi düzeltme gerektiren bölgeleri işaretlemek için saçlarınızı tıraş etmemeniz önerilir. Planlama sonrası Smile Hair Clinic saçlarınızı tıraş edecektir.

Operasyon Öncesi Kahvaltı Yapabilir miyim?

İşlem öncesi hafif bir kahvaltı hastalarımızın yararına olacaktır. Yağlı ve ağır yiyeceklerden kaçının.

Öğle yemeği için yemek tercihleriniz (vejeteryan,koşer vb.) için kliniğimizi bilgilendirmeyi unutmayın!

Sağlık Durumunuz ve Aldığınız İlaçlar Hakkında Doktorunuzu Bilgilendirin

Kullanmakta olduğunuz ilaçlar ve sağlık durumunuz hakkında doktorunuzu

bilgilendiriniz. Operasyonunuzu etkileyebileceği için bu ayrıntıları bilmeliyiz. Bu nedenle alerji, kanama bozuklukları, astım, yüksek tansiyon, solunum sorunları, şeker hastalığı, sedef hastalığı veya herhangi bir kronik hastalığınız varsa doktorunuza bildirmelisiniz.

Herhangi Bir İlaca Alerjiniz Varsa Doktorunuza Bildiriniz

Saç ekimi operasyonundan sonra bazı ilaçlar almanız gerektiği için eğer herhangi bir ilaca alerjiniz varsa doktorunuza bildiriniz. Böylelikle doktorunuz size farklı ilaçlar yazabilir.

İşlemden Bir Hafta Önce Kullanmayı Bırakmanız Gereken İlaçlar

• Aspirin
  • Anti-inflamatuar İlaçlar
  • B ve E vitaminleri
  • Blood Thinners
  • İbuprofen
  • Bitkisel ilaçlar (Herbal medication)

Bunlar tedavi sırasında kanamanızın artışını önlemek için saç tedavisinden bir hafta önce kullanmayı bırakmanız gereken bazı ilaçlardır. Bu listede belirtilmeyen başka ilaçlar kullanıyorsanız lütfen operasyonunuz planlanmadan önce doktorunuzu bilgilendiriniz.

Finasteride veya Propecia kullanıyorsanız, bunları almayı bırakmanız gerekmez. Ancak ameliyattan bir hafta önce Minoxidil veya Rogaine’den kaçınılmalı ve iki hafta sonra tekrar başlanmalıdır. Ayrıca saç ekiminden önce herhangi bir reçeteli ilaç almadan önce doktorunuza danışınız.

Operasyondan 12 Saat Önce Alkol Kullanımı Bırakılmalı

Alkol operasyon sırasında kullanılan anestezi ilaçları etkiler, kanama ve morlukları arttırabilir. Bu nedenle alkol kullanımından operasyon gününden 12 saat  önce kaçınılmalı. Ayrıca operasyon sonrası 10-14 boyunca alkol kullanımı tavsiye edilmiyor.

Operasyondan Bir Hafta Önce Sigara Kullanımı Bırakılmalı

Nikotin kan damarlarını daraltır, kan akışını azaltır ve vücuttaki hücrelerin ihtiyaç duyduğu oksijen oranını düşürerek dokunun kendini yenilemesini engeller. Nikotin tüketimi ameliyat sürecinizi ve iyileşme süreciniz etkileyecektir. Bu nedenle operasyondan 2 önce sigara kullanımı bırakılmalıdır.

Saç Bakım Yağları, Saç Jelleri ve Diğer Benzer Ürünleri Uygulamayın

Operasyon öncesinde saç bakım yağları ve jel, krem gibi benzeri ürünler kullanılmamalıdır.

Ayrıca sıcaklık veya ter nedeniyle herhangi bir mikrobik üremeyi önlemek ve donör ve alıcı alanınızı hazırlamak için operasyondan önce şapka takmamanız daha iyi olacaktır.

Kepek problemini varsa doktorunuza danışmanız daha iyi olacaktır. Doktorunuz size uygun ürün hakkında tavsiyelerde bulunabilir.

Operasyondan Önce Rahat Kıyafetler Tercih Edin

İşlemden sonra saç derinize zarar vermemesi gerektiğinden fermuarlı veya düğmeli giysiler tavsiye edilir. Bu yüzden rahat edeceğiniz bir şey giymeye dikkat edin!

Smile Hair Transplant Clinic Istanbul has 4.91 out of 5 stars 4431 Reviews on ProvenExpert.com