Whatsapp Whatsapp

Maksimum Dosya boyutu limiti 20 MB

Erkeklerde Saç Kaybı

11 December 2019

Erkeklerin çoğunda 20’li yaşların sonlarına doğru başlayan ve 50’li yaşlarda artış gösteren saç dökülmesi sorunu görülür. Erkeklerde saç dökülmesi; saç yıkama sıklığına, cilt rahatsızlıklarına, enfeksiyonlara, kötü beslenmeye, kullanılan ilaçlara bağlı olabilir ancak çoğunlukla genetiktir.

Genetik saç dökülmesinden erkeklik hormonu olan testestoron sorumludur, bu hormon saç tomurcuğunda (capillary bulb) bulunan 5-alpha-redüktaz enzimi ile etkileşir ve dihidrotesterona (DHT) dönüşür. DHT ise saçların incelmesine, seyrelmesine ve en sonunda kaybına yol açar. Bu tarz saç dökülmesine “androgenetik alopesi”= “AGA” denir. Şu andaki tıbbi görüş  AGA nın oluşmasında bir çok genin rol aldığıdır. Bugüne kadar X kromozumu üstünde andorogen gen reseptörünün de kodlandığı bölümün de dahil olduğu 8 şüpheli alan bildirilmiştir. Son yapılan çalışmalarda şaşırtıcı biçimde erken başlayan AGA’nın ve diğer bazı majör hastalıkların arasında şaşırtıcı genetik bağlar olabileceği belirtilmiştir, ancak bu bağlantılar henüz tam olarak kanıtlanmamıştır. Bunun yanında Prostaglandin  D2 seviyesindeki artışlarında AGA tarzı saç dökülmesinden sorumlu olduğu kanıtlanmıştır.

ANDROGENETİK ALOPESİ NEDİR?

AGA, (Androgenetik Alopesi) erkeklerde görülen saç dökülmesinin en sık karşılaşılan nedenidir. Halk arasında erkek tipi saç dökülmesi, olağan kellik, erkeksi saç kaybı olarak adlandırılır. En etkin ve baskın androjenik hormon olan testosteronun saç köklerimizde bulunan 5-alfa-redüktaz enzimi tarafından dihidrotestesterona dönüştürülmesi ve saç köklerimizin buna yanıtı ile meydana gelen bu tip dökülmeler genellikle başın her iki yanında (bitemporal) başlar bunu vertex ve orta-ön hattaki dökülmeler takip eder. Bu süreçte öncelikle saçlar incelir ve güçsüzleşir , kalın ve sağlam kökler zar zor görünen bebeksi tüylere dönüşür , buna minyatürizasyon denir.  Daha sonra ise dökülme gerçekleşir.

Saç dökülmesi ve kellik durumu kişiler üzerinde yoğun bir stres oluşturmakta, kişinin sosyal yaşamını doğrudan olumsuz şekilde etkilemektedir. Hastaların kendilerine olan güvenleri yitmektedir. Doktorlarımız hastalarından sıkça tam olarak “Özgüvenim yerine geldi.” cümlesini duymaktadırlar. 50 yaşına gelmiş olan erkeklerin yarısında androgenetik alopesi kaynaklı saç dökülmesi görülür.
Hastalığın tanısı, muayene sırasında uygulanan basit testler ile koyulur. Doğru tedavi ve uygulamalarla bu dökülmelerin durdurulması ya da yavaşlatılması mümkündür.

SINIFLANDIRMA
Norwood Sınıflandırması kullanılır.

Saç Ekimi Operasyonu isimli yazımızı okuyabilir, web sitemiz üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Smile Hair Transplant Clinic Istanbul Hair Transplantation, Hair Restoration Surgery, Hair Transplant , FUE has 4.80 out of 5 stars 74 Reviews on ProvenExpert.com